Realitat virtual vs Realitat real

BY joan IN No comments


      Des de fa dos cursos aproximadament, estic vivint un procés ben estrany i que m'agradaria compartir en aquest espai de nova creació, amb la única esperança de si més no, deixar per escric un dels molts pensaments que hom té al llarg de les jornades escolars. 
       Molts cops, alguns d'aquests pensaments, si els deixen per escrit podem prendre un caire més ordenat i entenedor. 
       Tinc la impressió de que estic vivint dues realitats paral·leles en l'àmbit de l'educació: Per un costat i gràcies a la finestra oberta que és internet, he tret el cap i he vist davant meu un univers de paisatges diferents que conformen les diferents i variades metodologies i eines que en ple segle XXI poden donar resposta a l'alumnat que tenim a les aules: També un  perfil de docent que m'atrau i em motiva, una creença ferma de la formació contínua, una construcció del propi aprenentatge que m'agrada i de la qual hi sóc fermament creient, a grans trets podríem dir que aquesta és la meva realitat virtual.
Però...
       Tot aquest camp inabastable  xoca frontalment amb l'altre realitat: la del dia a dia a l'escola on treballo. Tinc la sensació de que la finestra que he obert no hi trobo la meva aula, tinc la sensació que he despertat massa tard i que ara em costarà posar-me a l'alçada d'altres que van obrir la finestra més aviat que jo.
     Em preocupa veure alguns companys amb els que camino en aquesta realitat real del dia a dia que no troben la manera d'obrir la finestra. Em preocupa que amb les seves pors, amb la seves creences fermes del que fan ja està bé, en les seves enyorances de temps passats em facin retornar a la meva "zona de confort".
Ara ja he obert la finestra, el proper objectiu és començar a confeccionar un nou espai dins del paisatge que conforma la realitat virtual i algun dia poder fer del meu dia a dia una sola realitat.

0 comentarios:

Publicar un comentario