Un conte Pedagògic

BY joan IN No comments

EL SURO

Habia una vegada no fa gaire temps que un inspector ( d'aquells que no només volen veure paperassa, sinó que cerquen ajudar) va visitar una escola primària .
       En el seu recorregut , alguna cosa li va cridar l' atenció: una mestra estava amagada  darrere el seu escriptori , els alumnes  estaven tots aixecats, tot era un autèntic desordre , el quadre era caòtic .
        Va decidir presentar-se: "Amb permís, sóc el nou inspector de la zona, la puc ajudar?
        "Estic aclaparada senyor, no sé què fer amb aquests nois ...
No tinc làmines , no tinc llibres , la secretaria no em mana material didàctic , no tinc recursos electrònics , no tinc res de nou que mostrar ni què dir ... "
     
L'inspector , va veure un suro a l'escriptori , el va prendre i es va dirigir als nois :
Què és això ? "Un suro senyor " .... van cridar els alumnes sorpresos .
"Bé , D'on surt el suro ? " .
" De l'ampolla senyor . Es posa una màquina ... " .
"De l' alzina surera ... d'un arbre " ...
"De la fusta ..." , responien amb ganes els nens .
     
"I què es pot fer amb fusta ? " , Continuava el docent .
" Cadires ..." , " una taula ..." , " un vaixell ! " .

Bé , tenim un vaixell . Qui el dibuixa ? ... Jo !
Qui fa un mapa a la pissarra i col · loca el port més proper per al nostre vaixell ? ... Jo !

Escriguin a quina ciutat del nostre país pertany .
I quin és l'altre port més proper?
A quin país correspon?
Què poeta coneixen que allí va néixer ?
Què produeix aquesta localitat ?
Algú recorda una cançó d'aquest lloc ?

I va començar una tasca de geografia , d'història , de música , economia, literatura , religió , etc .
     
La mestra va quedar impressionada . En acabar la classe li va dir commoguda :

" Senyor mai oblidaré el que em va ensenyar avui . Moltes gràcies . "
     
Va passar el temps . L'inspector va tornar a l'escola i va buscar a la mestra ... per la seva sorpresa la va trobar en la mateixa posició que l'anterior visita, els alumnes altra vegada en total desordre ...
" Senyoreta ... Què va passar ? No es recorda de mi ?

Sí senyor, Com oblidar !

Quina sort que va tornar . No trobo el suro .

¿ L'ha portat ? " .


Quan el mestre no té vocació o esperit de docent , no calen llibres de text de molts colors, eines web 2.0 super modernes, pissares digitals fascinadores...

sabeu per què? perquè aquest mestre mai trobarà el suro.

0 comentarios:

Publicar un comentario