Illes dins d'un oceà

BY joan IN No comments

       En una de les meves entrades antigues del bloc, feia referència a uns dels llibres que més m'havien deixat petjada últimament, el llibre era de la Maria Acaso: rEDUvolution, "hacer la revolución en la educación".
         
       Doncs bé, el passat dimarts vaig tenir l'oportunitat d'escoltar-la en directe i no em va defraudar en absolut.  La vida m'ha ensenyat a saber reconèixer i diferènciar les persones que expliquen  el que fan de les persones que viuen i senten el que expliquen i fan, La Maria és una d'aquestes últimes sense cap dubte.
         
      Potser podríem discutir de si totes les seves propostes són viables dins d'una escola de primària, (penso que no) de si aquestes idees són difícils de portar a la pràctica (penso que si) però el que segur que estic convençut és que el rere fons és del tot cert. 
       
      Cal revolucionar el món de l'aula ordinària, cal buscar les veritables motivacions del alumne , cal trencar amb la classe magistral, cal despertar les ganes d'aprendre d'un alumne, cal trobar les eines per tal de sigui capaç de construir el seu propi aprenentatge i sobretot cal fer-ho JA.
      
     És molt necessari que dins de l'oceà que són totes les classes, existeixin illes on s'estableixi la revolució, mestres capaços de ser “Hackers” i lluitin contra el currículum tancat, les proves Pisa o la Llei Wert. 
  
     Estic convençut que aquestes illes poden ser molt útils per nàufrags motivats que trobin on refugiar-se i trobin els companys de viatge que no troben a les seves escoles o equips directius (les xarxes socials són un fantàstic lloc on navegar) potser encara no és massa tard per trobar com i on canviar la nostra manera de donar classe. 
    
      Potser avui, encara tinc motius per no perdre l'esperança.

0 comentarios:

Publicar un comentario