No sóc el supermestre

BY joan IN No comments

Abans de començar a llegir aquesta senzilla reflexió vull advertir-te fidel o nou lector, que el que llegiràs a continuació pot semblar a primera vista una contradicció a la línia que he intentat mantenir al llarg d'aquest any de vida del bloc.
Si en els últims escrits llançava la idea de que hem de saber treure dels nostres alumnes els seus talents, les seves ganes d'aprendre i en moltes de les meves reflexions, he procurat transmetre que és necessària una revolució dins del món educatiu.
Sota el lema: No podem educar o ensenyar a alumnes del segle XXI com a mestres del segle XX, he procurat transmetre aquelles idees que llegint o escoltant de molts innovadors metodològics, o molts pedagogs visionaris van dient o propagant:
Noves tecnologies, noves metodologies, nous rols de mestre-alumne, noves distribucions de l'aula, aprenentatge real i vivencial, sortir de l'escola, entrar famílies a l'escola etc etc han estat pinzellades d'algunes de les entrades d'aquest bloc.

Doncs avui em permetreu la llicencia de tirar tot això a les escombraries i dir que tan és que no val per res tot això...

Sé que alguns em tiraran pedres, que em retiraran el carnet d'optimista, que els amants del jo ja t'ho deia em rebran amb els braços oberts, que els “guais” em diran que sempre hi ha esperança i que segur que no trobo la tecla correcte... però és que avui us haig de dir que no sóc superman, no tinc superpoders i malauradament no totes les històries de la vida real acaben bé.

En definitiva, hi ha grups d'alumnes, amb uns rols tan marcats, amb una passivitat encomanadissa, amb una desídia permanent, amb unes manques d'habilitats socials que fan molt difícil treballar amb ells, i no em refereixo a grups moguts, grups amb problemes de disciplina, sinó grups que per molt que facis les coses d'una manera o altre, sempre et donen la volta, grups que aconsegueixen el que ben poques vegades aconsegueixen, que no tinguis ganes de ser mestre del segle XXI, sinó que t'entrin ganes de pizarra, libro y cuaderno.


Tranquils però, estic convençut que això té remei. I de ben segur que trobaré molt aviat la solució, si més no el 20 de juny segur.  

0 comentarios:

Publicar un comentario