Reflexionar a la pròpia escola

BY joan IN No comments

El menjar i l'educació agafats de la ma... 

Un dels propòsits d'aquesta setmana Santa era llegir-me “Què vol dir ser mestre avui”, un recull de reflexions realitzades a les conferències que la Fundació Jaume Bofill va dur a terme a diferents ciutats catalanes el 2012. 

Al finalitzar la lectura, cal dir que és un llibre que cal pair com els bons dinars, cal una sobretaula per reflexionar sobre el seu contingut i que necessita d'altres lectors per compartir les diferents impressions que m'han produït els diferents plats de lectura transformats en reflexions al voltant del que vol dir ser mestre avui. 

És aquesta sobretaula de reflexió educativa la que trobo a faltar a les escoles avui en dia: primem la burocràcia de les programacions i les correccions i ens oblidem del que és més important: trobar el sentit del que fem a l'escola i si això arriba al nostres alumnes o no. Seria ideal que dins de l'horari lectiu, existís un espai de reflexió educativa on tots els mestres diguéssim la nostre, això que ha fet la fundació Bofill en el llibre a nivell general ( tots els capítols del llibre eren ponències obertes a tots) però fer-ho a la pròpia escola. 

Penso que cada escola és un petit món, únic, diferent i encara que molts trets siguin iguals a molts centres, si que és veritat que la mateixa recepta no surt igual a tot arreu (altre cop menjar i educació): Diferents cuiners, ingredients cuinats d'una manera diferent, cuines amb eines diverses i el que és més importants: comensals que no són iguals en un indret o altre. 

Això fa que l'ideal fora que cada escola reflexionés al voltant d'un fet educatiu que exposa el llibre, Per exemple, us imagineu una escola que s'ho plantegés? En primer lloc: escoltar un ponent o llegir un capítol de llibre cadascú individualment durant un cert temps i després un dia dia debatre tot el claustre el que ha suscitat la lectura i treure conclusions per a millorar l'escola. 

Preguntes tan interessants i diverses com ara: A l'escola s'educa o s'ensenya? o com es pot treure el millor de cadascú? o Pares i mestres parlem? o Què vol dir ser mestre avui? entre altres. 
Tots hi guanyaríem i el que és més important l'escola i els alumnes també. 
Us agrada la idea?

0 comentarios:

Publicar un comentario