Visita a l'escola

BY joan IN No comments

Fa uns dies vaig escriure sobre la importància que tenia al meu entendre el Pràcticum dins de la carrera de magisteri, en aquestes reflexions també recalcava que no tenia del tot clar com s'organitzava des de la universitat i la poca comunicació que hi havia amb l'escola.

Doncs després de molts anys de no fer-ho, enguany, la tutora de pràctiques ha vingut a visitar-nos a l'escola al cap d'estudis i a mi (com a tutor del curs on estava la seva alumne)

La reunió que va durar poc més de mitja hora va ser del tot distesa, van coincidir amb els punts fors i febles de l'alumna, van explicar el seu rol dins de l'aula i la seva interactivitat amb els nens i nenes per la seva banda ella ens va explicar el que demanava als seus alumnes, les diferents pautes d'observació i com veia ella a la seva alumne.

Després de la reunió, que repeteixo em va venir de nou, ja que feia anys que els únics contactes eren o per via telefònica o nuls, vaig reflexionar sobre el que va ser la cita però sobretot en el que podria ser:
En primer lloc penso que els contactes haurien de ser més i de més qualitat; no estaria malament tenir una primera pressa de contacte per parlar sobre els objectius, el que s'espera de l'alumne i sobre el seu paper a l'aula.

Fer un seguiment no virtual, via correu, on el mestre d'aula i el tutor d'universitat pugessin seguir en contacte intercanviant impressions i poder rectificar situacions que al final no poden reparar-se.
Em va faltar que durant l'entrevista no es fes un recorregut per l'escola: tal i com vaig escriure, no totes les escoles crec que siguin adients pels alumnes en pràctiques i res millor que una visita a l'escola per poder comprovar si l'escola pot ser o no adient pels futurs mestres: instal·lacions, metodologia, recursos...

I si una cosa em va deixar de regust l'entrevista és que encara hi ha un salt molt gran entre escoles i universitats, el llenguatge no és el mateix, la vivència de la realitat que tenim els mestres d'escola està molt distant del que s'ensenya a les universitats, penso que cal baixar per aproximar més l'aprenentatge de mestre a les aules.


Per això més que mai, segueixo reivindicant la figura del coordinador de pràctiques dins de la meixa escola que supervisi el paper de cada alumne, que el guii, que l'orienti, l'ajudi i sobretot dialogui amb ell.

0 comentarios:

Publicar un comentario