Fa uns dies vaig escriure
sobre la importància que tenia al meu entendre el Pràcticum dins de
la carrera de magisteri, en aquestes reflexions també recalcava que
no tenia del tot clar com s'organitzava des de la universitat i la
poca comunicació que hi havia amb l'escola.
Doncs després de molts
anys de no fer-ho, enguany, la tutora de pràctiques ha vingut a
visitar-nos a l'escola al cap d'estudis i a mi (com a tutor del curs
on estava la seva alumne)
La reunió que va durar
poc més de mitja hora va ser del tot distesa, van coincidir amb els
punts fors i febles de l'alumna, van explicar el seu rol dins de
l'aula i la seva interactivitat amb els nens i nenes per la seva
banda ella ens va explicar el que demanava als seus alumnes, les
diferents pautes d'observació i com veia ella a la seva alumne.
Després de la reunió,
que repeteixo em va venir de nou, ja que feia anys que els únics
contactes eren o per via telefònica o nuls, vaig reflexionar sobre
el que va ser la cita però sobretot en el que podria ser:
En primer lloc penso que
els contactes haurien de ser més i de més qualitat; no estaria
malament tenir una primera pressa de contacte per parlar sobre els
objectius, el que s'espera de l'alumne i sobre el seu paper a l'aula.
Fer un seguiment no
virtual, via correu, on el mestre d'aula i el tutor d'universitat
pugessin seguir en contacte intercanviant impressions i poder
rectificar situacions que al final no poden reparar-se.
Em va faltar que durant
l'entrevista no es fes un recorregut per l'escola: tal i com vaig
escriure, no totes les escoles crec que siguin adients pels alumnes
en pràctiques i res millor que una visita a l'escola per poder
comprovar si l'escola pot ser o no adient pels futurs mestres:
instal·lacions, metodologia, recursos...
I si una cosa em va
deixar de regust l'entrevista és que encara hi ha un salt molt gran
entre escoles i universitats, el llenguatge no és el mateix, la
vivència de la realitat que tenim els mestres d'escola està molt
distant del que s'ensenya a les universitats, penso que cal baixar
per aproximar més l'aprenentatge de mestre a les aules.
Per això més que mai,
segueixo reivindicant la figura del coordinador de pràctiques dins
de la meixa escola que supervisi el paper de cada alumne, que el
guii, que l'orienti, l'ajudi i sobretot dialogui amb ell.
0 comentarios:
Publicar un comentario