Ara que comença el nou
curs, estaria bé que com a mestres tinguem present que la lectura al nostre
segle ACTUAL ha canviat respecte a quan érem petits.
Molts cops en reunions, en
sessions d’avaluació, en tertúlies després del dinar... els mestres ens queixem
que els nostres alumnes ja no llegeixen com abans, que costa motivar a la lectura,
que cal buscar elements motivadors perquè s’engresquin en un llibre, que tota aquesta
pèrdua d’interès cap a la lectura té unes repercussions negatives vers l’aprenentatge
etc etc. I la primera reacció que tenim es culpar a la societat actual o als pares
despreocupats...
Però el cert, és que les maneres
de llegir han canviat i no pot ser que a l’escola encara vulguem tenir asseguts
als alumnes una hora llegint llibres que ells no han escollit i que no els susciten
gaire o gens d’interès.
Cal fomentar altres formes
de llegir, cal deixar que els nostres alumnes cerquin, trobin, descobreixin el què els motiva i en quin format els motiva,
perquè ningú discuteix que llegir no és important però el que puc posar en dubte
és llegir com fa 10, 20 o 30 com encara es pretén fer en algunes escoles i després
queixar-se que els alumnes no volen llegir.
0 comentarios:
Publicar un comentario