Coses del Nadal

BY joan IN , , , No comments

SI, certament em podeu convèncer dient que ens manipulen...
SI, em podeu dir que ens volen fer emocionar per després vendre'ns el darrer article de moda...
SI, em podeu assegurar que ens enganyen per fer-nos caure en la llagrimeta fàcil...
Si, em podeu repetir que ens prenen per tontos perquè caiguen i mosseguem l'ham...
SI, estic amb vosaltres, experts en campanyes i experts en cursos de publicitat subliminal, ens fan anar per allà on volen...

Si, si, si, si i si, ja ho sé, però que voleu que us digui, totes aquestes campanyes publicitàries d'abans del Nadal m'agraden, perquè penso que si l'objectiu final es vendre el seu producte a mi m'és igual, potser el compro o segurament no, però el que si que sé del cert, és que en un primer moment la intenció del publicista ha estat emocionar i transmetre uns valors que del tot estic convençut que són vàlids per totes les persones i sobretot per tots els infants.

El Nadal, com altres dies de l'any, ara em bé el cap aquella fantàstica poesia en forma de pregària de “cada dia podria ser Nadal” és un bon moment per practicar amb els alumnes, una de les assignatures que haurien d'estar amb lletres majúscules en el nostre currículum i malauradament no hi és: L'educació emocional, l'educació en valors.

I d'aquest anunci, en podem extreure moltes aplicacions educatives:valors com Pau, amistat, respecte, no violència, resolució de conflictes....
Perquè si d'una cosa estic convençut és que hem d'aprofitar els pocs moments on la societat ens deixa una petita escletxa oberta a manera d'emocions on poder treballar els valors amb els alumnes d'una manera conjunta entre societat i escola, sinó ho aprofitem veritablement el futur el tenim complicat.

... I si això passa per Nadal doncs benvingut sigui...
 

0 comentarios:

Publicar un comentario