Han quedat tots a les sis a la biblioteca del Poble Sec, la convocatòria, com no podia ser d'una altra manera, l'han fet per WhatsApp, uns amb el seu propi mòbil i d'altres amb el mòbil de les seves pacients mares que a canvi que el nen o nena calli i no li demani un per a ell/a, tenen el WhatsApp, ple de grups de classe, grups d'amigues, grups de guais, grups de pati o grups de molones...
A les sis i deu ja hi són gairebé tots, la Senyora Pilar, la pacient bibliotecària, els ha reservat una aula de treball perquè estiguin ben tranquils, ja els coneix gairebé a tots. Utilitzen la biblioteca per a fer de tot: Deures, estudiar (això és la versió oficial) però també, i la senyora Pilar és conscient, per establir amistats secretes, plans de futur inviables, mirades furtives cap a nens i nenes d'altres escoles, o bé senzillament jugar amb l'ordinador o tafanejar per internet. I llegir? Això ja és una altra història no tan bonica...
Avui però, no s'han reunit per fer cap treball, ni per estudiar per cap examen, de fet l'avaluació ja s'ha acabat i les vacances de setmana santa són a tocar. Avui s'han reunit per fer la reunió d'avaluació als mestres.
Si, si, tal com heu sentit, en Carles, el promotor va enviar un WhatsApp, a tot el grup classe, fent-los saber que farien una assemblea per valorar com havia anat el trimestre. No era la primera vegada que en feien una i com en Carles era un líder natural i compromès, una setmana abans ja havia penjat una graella al Drive i cadascú va poder fer les aportacions necessàries per a agilitzar la reunió i no caure en explicar anècdotes d'un o altre que el que fan és allargar la reunió i no porten a cap conclusió.
Així doncs, tothom ja està preparat, alguns porten el document a la tablet, d'altres al mòbil, els més romàntics i nostàlgics (encara que tenen dotze anys) se l'han imprès i en Carles té un portàtil últim model, per tal de poder anar escrivint tot el que surti de la reunió.
L'assemblea és molt participativa. En primer lloc fan una valoració global de com ha anat el trimestre, primer fan un repàs a les activitats de l'escola, qüestionen si les activitats promogudes pel claustre han estat ben orientades i organitzades, si han despertat el seu interès, si han estat adients a l'època actual i si els han ajudat a créixer, si han fomentat la seva participació i la de les famílies… Tot seguit fan un repàs dels mestres que entren a la seva aula, es pregunten si hi ha un criteri comú, si tots van a una, alguns pensen que hi ha algun mestre que és més proper, d'altres pensen que la de plàstica és més exigent, alguns creuen que hi ha un parell que es volen fer els col·legues però que estan totalment desfasats... riuen. En Carles els crida a l'odre i els recorda que l'objectiu no és jutjar la persona sinó la seva tasca.
Per això el segon punt se centra en la tasca docent: Assignatura per assignatura i docent per docent, van dialogant sobre els punts forts i febles de cada assignatura i de qui la imparteix: Si l’assignatura respon a les seves necessitats, si els fa ser més competents, si el mestre ajuda a fer créixer i potenciar les seves fortaleses, si hi ha una adequació dels procediments amb la manera de fer actual, si la competència digital està present a les classes, si l’avaluació és justa i real…
La reunió és molt productiva, ja que tothom abans ja se l’havia preparat i en Carles pot anar completament el document amb les aportacions de tots. No sempre tothom està d’acord amb la majoria, la subjectivitat també és molt important, per això hi ha moments on el moderador ha d’intervenir procurant arribar a un consens que agradi a la majoria.
La reunió finalitza, tothom marxa content perquè sap que en Carles ara enviarà aquesta acta a tots els Mestres que entren a la seva classe i que aquests la llegiran amb atenció, i el trimestre vinent, de ben segur, que anirà millor.
0 comentarios:
Publicar un comentario