fem de residents?

BY joan IN , No comments

Fa  uns dies vaig anar a un taller sobre el PLE.
Com a conclusió podria dir que el meu estat és de satisfacció al comprovar que el camí en el  desert que vaig emprendre fa un any té dos aspectes positius: per un costat després de sentir a la ponent  m’adono que no estic sol en aquest caminar, encara que molts cops escoltant alguns docents o veient certes pràctiques així m’ho sembli, i per altre que vaig pel camí correcte, malgrat encara em quedi molta travessa per recórrer.

En aquest mateix taller ens van posar un fragment d’una ponència del gran Jordi Aldell on diferenciava entre visitants i residents digitals la gent que es connecta a la xarxa, i ens  explicava que la definició de Prensky sobre natius digitals  ja està un xic desfasada . Els tants serien aquells que es connecten a la xarxa per buscar una informació i ja està, i els residents serien els que cerquen, creen i comparteixen continguts a la xarxa

Aquesta nova diferencia té molt a veure en la creació d’un Ple, o si ho volen centrar més en un alumne de primària en la creació d’un portafolis digital.

Actualment si a un alumne li demanem que busqui informació sobre quelcom, el primer que farà serà anar a “Sant Google” i buscar pàgines i informació en referència aquell tema. Com a molt potser fa” un copiar i enganxar” a algun document. Però perquè realment es produeixi un veritable procés d’aprenentatge caldrà que en primer lloc el nostre/a alumne/a tingui clar a on anar a buscar concretament la informació, en un segon moment caldrà que l’alumne sàpiga què és el més important de tot allò que li demanem i en un tercer moment caldrà que en les seves pròpies paraules faci de nou una reconstrucció i síntesis de tot el que ha buscat.


Així, farem més autèntic el seu aprenentatge, estarem ajudant a fer el “seu PLE” i li donarem eines per ser competent… és una opció

0 comentarios:

Publicar un comentario